هدیه به زوجهای جوان

آموزش روابط زناشویی,مهارتهای زندگی,روانشناسی کودکان

هدیه به زوجهای جوان

آموزش روابط زناشویی,مهارتهای زندگی,روانشناسی کودکان

غذاهایی که سلامت کودک را تهدید می کنند!!

سلامت کودک

 

آیا می دانید بسیاری از غذاها هستند که سلامتی کودک شما را تهدید می کنند و حتی مادران از آنها آگاهی ندارند. دندان های کودک تا سن ۴ سالگی قادر نیست، مواد غذایی را کاملاً خرد کند، بنابراین مواد غذایی کوچک یا سفت را که جویدن آنها مشکل است به کودک ندهید ، زیرا ممکن است باعث خفگی او شوند.



امکان خفه شدن با مواد غذایی


دندان های کودک تا سن ۴ سالگی قادر نیست، مواد غذایی را کاملاً خرد کند، بنابراین مواد غذایی کوچک یا سفت را که جویدن آنها مشکل است به کودک ندهید ، زیرا ممکن است باعث خفگی او شوند. بسیاری از غذاها می توانند باعث خفه شدن کودک شوند، مگر اینکه شکل و ترکیب آنها را تغییر دهید. مثلاً کره بادام زمینی به تنهایی باعث خفگی خواهد شد، ولی مخلوط کردن آن با شیر و یا مالیدن آن بر روی تکه ای نان تُست نه نان معمولی ( که باعث می شود کودک خوب آن را بجَوَد ) امکان خفگی را کاهش می دهد.



سوسیس، حبه های انگور و سایر میوه ها و سبزی های خام بایستی به تکه های خیلی کوچک تقسیم شوند. تکه های گرد سوسیس ، هویج و حبه های انگور به علت گرد بودن به راحتی باعث خفگی می شوند.



کودک در هنگام غذاخوردن باید بنشیند، راه نرود یا ندود.



همیشه هنگام غذاخوردن کودک، کنار او باشید، چون در هنگام خفه شدن، کودک نمی تواند شما را صدا کند.



مواد غذایی زیر باعث خفگی می شوند، مگر اینکه شکل آنها را تغییر دهید :


سوسیس


تکه های بزرگ گوشت


ماهی استخوان دار


کره بادام زمینی


آجیل


میوه های سفت مثل سیب خام


حبه های انگور


سبزیجات سفت مثل هویج


حبوبات


آب نبات های سفت یا کوچک


آدامس


ذرت بو داده

 

 

سلامت کودک

 

 

خرابی و پوسیدگی دندان ها


غذاهای کربوهیدرات دار ( شیرین ) که به سطح دندان می چسبند ، به راحتی باعث پوسیدگی دندان می شوند. کودک بعد از مصرف اینگونه غذاها باید دهان خود را با آب بشوید یا دندان های خود را مسواک کند تا امکان خرابی دندان کاهش یابد. نگذارید کودکتان مُدام چیزی بخورد یا نوشیدنی شیرین بنوشد تا زمان تماس مواد غذایی با دندان ها کاهش پیدا کند. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، کودک بایستی مواد فلوراید دار استفاده کند. از ۶ ماهگی تا ۶ سالگی، اگر آب محل زندگی کودک کمتر از ۳/۰ PPM فلوراید دارد، باید یک محلول فلوراید دار اضافی مصرف کند.



یبوست


این مشکل در بین کودکان شایع است. اگر رژیم غذایی کودک دارای فیبر کافی متناسب با سن او باشد، از یبوست جلوگیری می شود. به همراه فیبر غذایی ، باید به مقدار کافی آب و مایعات نیز مصرف شود.

 


تعدادی از مواد غذایی که برای رفع یبوست مناسب هستند شامل :


آلوی پخته

 

انجیر تازه یا خیسانده در شیر یا به شکل کمپوت و مربای انجیر


خاکشیر

 

گلابی با پوست


آناناس

 

انواع برگه میوه ها مثل خیسانده برگه هلو یا زردآلو


خشکبار مثل انجیر خشک ، آلوی خشک و کشمش


آب پرتقال


انگور

 

تمشک

 

طالبی


روغن زیتون

 

پیاز پخته

 

تره


چغندر

 

گوجه فرنگی


شاه توت رسیده


توت فرنگی

 

خربزه

 

خوردن سیب با پوست به هنگام خواب و خوب جویدن آن


نان سبوس دار و حبوبات مخصوصاً لوبیا.

 

 

نان سبوس دار

 

چاقی


کاهش وزن در کودکان چاق ۲ تا ۷ ساله توصیه نمی شود، زیرا کودک برای رشد و تکامل طبیعی نیاز به دریافت کافی مواد مغذی دارد و در صورت کم خوری ممکن است دچار کمبود مواد مغذی شود. اگر کودک دچار اضافه وزن است، بایستی در همان وزن باقی بماند تا به اندازه کافی قدش رشد کند و بعد از اِتمام دوران بلوغ رژیم بگیرد. فعالیت بدنی کم، اصلی ترین عامل بروز چاقی در کودکان است. روزانه حداقل ۶۰ دقیقه تحرک بدنی برای کودک لازم می باشد.

 


برای جلوگیری از چاقی :


کودک نباید پرخوری کند.


کودک خود را وادار به غذا خوردن نکنید.


وعده های غذایی و میان وعده ها را سرساعت معین در هر روز به او بدهید.


مقدار کافی و مناسب از واحدهای غذایی را مصرف کنید.


میان وعده ها را با دقت تمام انتخاب کنید تا پرکالری و فاقد ارزش غذایی نباشند.


مصرف آب میوه ها را کاهش دهید، زیرا هر چند که دارای مواد مغذی هستند، کالری زیادی نیز دارند.


به عنوان جایزه به کودکتان مواد خوراکی پُرکالری ندهید.


کودک خود را تشویق کنید تا روزانه فعالیت بدنی داشته باشند.


سعی کنید بچه ها کمتر وقت خود را صرف تماشای تلویزیون و بازی با کامپیوتر کنند.

 

بارداری، درمان سرطان را به تاخیر می‌اندازد

سرطان سینه

 

 

پزشکان تاکید کردند: بارداری ممکن است درمان سرطان سینه را به تاخیر بیاندازد. به گفته متخصصان؛ وقتی سرطان سینه در هنگام بارداری بروز می‌کند تشخیص و درمان آن اغلب به تاخیر می‌افتد در نتیجه نجات جان زن باردار مبتلا به سرطان در بلند مدت تحت تاثیر این امر قرار می‌گیرد و درمان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

 

این پژوهش از سوی محققان مرکز سرطان آندرسون در دانشگاه تگزاس صورت گرفته است.

 

دکتر جورج پرکینز در گفت وگویی با خبرگزاری رویترز در این رابطه اظهار داشت:

 

سرطان سینه توام با بارداری شایع‌ترین سرطانی است که اغلب با دوران حاملگی به طور همزمان بروز می‌کند اما معمولا از سوی پزشکان متخصص کمتر تشخیص داده می‌شود.

 

علاوه بر این بارداری می‌تواند علائم سهم سرطان سینه را بپوشاند و این تاثیر تشخیص سرطان را دشوارتر می‌سازد.

 

دکتر پرکینز به همراه تیم پژوهشی خود تمام موارد ابتلا به سرطان توام با بارداری را که بین سالهای 1973 تا 2006 به انستیتو آنها مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته بودند، شناسایی کرده و مورد مطالعه قرار دادند.

 

بر اساس این تحقیقات، در 51 مورد ابتلا به سرطان سینه در طول بارداری رخ داد در حالی که در 53 مورد ظرف یک سال پس از بارداری‌ این سرطان بروز کرد.

 

نتایج بررسی‌ها نشان داد: در زنانی که سرطان سینه با بارداری توام می‌شود تومورهای سرطانی پیشرفته‌تر از زنانی است که باردار نبوده‌اند و این امر به علت تشخیص دیرهنگام سرطان رخ می‌دهد.

 

بر اساس گزارشی که در مجله پزشکی سرطان به چاپ رسیده، در میان 51 زنی که در حین بارداری به سرطان دچار شدند 25 نفر تا پس از وضع حمل هیچ نوع درمانی دریافت نکردند این واقعیت موجب پیشرفت سرطان و مشکل در درمان آن می‌شود.

 


 

 

 

تفاهم در زندگی زناشویی

تفاهم،عبارت است از همدیگر را فهمیدن و درک کردن . در زندگی برای نیل به تفاهم،باید عوامل و شرایطی مهیا باشد که قبل از ازدواج،زن و مرد با توجه و عنایت کافیبه آنها زمینهیتفاهم هر چه بیشتر را در زندگی فراهم آورند . پس دختر و پسر برای نیل به توافق و تفاهم در ازدواج باید دارای ویژگیها و شرایطی برای ازدواج باشند .

 

تفاهم


عوامل مؤثر در تفاهم و توافق در ازدواج.....



 

ادامه مطلب

 انتظارات زن و مرد از هم چیست؟

امروزه چرا عدم تفاهم زن و مرد در بسیاری از خانواده‌ها بیش‌تر شده و با وجود تلاش فراوان برای جلب حمایت یکدیگر، نه‌تنها رابطه‌شان بهتر نمی‌شود، بلکه در کمال ناباوری، از هم دورتر می‌شوند... و نمی‌دانند چرا!

 

زن ومرد

 

ارزیابی و تفسیرهای اشتباه زن و مرد از احساس و عملکرد یکدیگر


زنان و مردان با تصورات و بینش خود بدون توجه به نیازهای واقعی یکدیگر نیازها و انتظارات همدیگر را برطرف می‌کنند.

 

امروزه چرا عدم تفاهم زن و مرد در بسیاری از خانواده‌ها بیش‌تر شده و روزبه‌روز زوج‌ها از هم دورتر می‌شوند و با وجود تلاش فراوان برای جلب حمایت یکدیگر، نه‌تنها رابطه‌شان بهتر نمی‌شود، بلکه در کمال ناباوری، از هم دورتر می‌شوند... و نمی‌دانند چرا!

 

بیش‌تر زنان و مردان متوجه نیستند که هر یک، دارای ارزش‌ها، دیدگاه‌ها، اولویت‌ها، اندیشه‌های خاص خود بوده که با دیگری بسیار متفاوت است و هر کدام با توجه به ویژگی‌های خاص خود، احساس و عملکردهای خویش را به‌‌صورت طبیعی نشان‌می‌دهد و آگاهانه قصد مخالفت و لج‌بازی با همسر خود را ندارد.

 

زن ومرد

 

بایستی توضیح داد که متفاوت بودن، هرگز به‌معنی بهتر یا بدتر بودن یا درست و غلط بودن نیست ولی به رشد و تعالی می‌انجامد و معمولاً سبب جذب زن و مرد به یکدیگر می‌شود. با وجودی که زنان و مردان با هم متفاوت هستند ولی مکمل یکدیگرند و هریک، می‌توانند به کاهش کمبودهای دیگری کمک کنند. باید توجه داشت که همدیگر را فهمیدن و احساس کردن، هرگز به‌معنای یکی شدن نیست.

 

طبیعی است که مردان و زنان، ویژگی‌های خود را بهتر از ویژگی‌های همسرشان بشناسند و از تفاوت‌های بین خود آگاهی کمتری داشته باشند.

 

همسرانی که به‌علت ناآگاهی، به تفاوت‌های بین خود و همسرشان توجه نکنند، در عمل، تضادها، اختلاف‌ها و عدم تفاهم‌های‌شان به‌تدریج افزایش یافته و ندانسته رابطه‌ی خود با همسرشان را به‌طرف بحران پیش‌‌می‌برند و حتی به ‌مرحله‌ی جدایی می‌رسانند. فقط با آگاهی و افزایش اطلاعات درست است که زن و مرد، دیدگاه‌های متقابل یکدیگر را بهتر درک کرده و به آن‌ها احترام می‌گذارند؛ به‌کارگیری درست آگاهی‌هاست که بسیاری از مشاجره‌ها و کشمکش، ساده‌تر و بدون خشم و پرخاش‌‌گری فراوان حل می‌گردد.

 

زن ومرد

 

به‌طور معمول خانم‌ها و آقایان در مقایسه‌‌ی ویژگی‌های خود با همسر دچار اشتباه می‌شوند چون ویژگی خود را بهتر می‌شناسند و تصور می‌کنند که بهتر از همسرشان می‌اندیشند و عمل می‌کنند.

با چنین تصور اشتباهی، هر یک حق طبیعی خود می‌داند که تلاش کند ویژگی و نیاز خود را به ‌هر طریقی که می‌تواند، به دیگری دیکته کرده و تحمیل نماید. به‌ویژه خانم‌ها، با حساسیت بیش‌تری، این مورد را پی‌گیری می‌کنند. به‌عبارت ساده، زنان و مردان ناآگاه در مقایسه‌ی بین خود و همسر:

 

به خواسته‌ها و نیازهای خویش ارزش، اهمیت و امتیاز بیش‌تری داده و برای نیازها و احساس‌های طرف دیگر، بهای کم‌تری قائل ‌می‌شوند و یا کم‌توجهی می‌کنند.


 چه رنگی برای چه پوستی مناسبه

چه رنگی برای چه پوستی

 

خانم‌هایی که موهای قرمز دارند و رنگ پوستشان نیز روشن تا متوسط است باید از از رنگ‌های مرجانی ،قهوه‌ای،کهربایی،برنز و دیگر رنگ‌های خاکی استفاده کنند.

 

موی بلوند با رنگ پوست روشن تا متوسط،باید بیشتر از گروه رنگ‌های صورتی استفاده کنند.

 

موی قهوه‌ای روشن و خرمایی با رنگ پوست روشن تا متوسط،معمولا از قرمز روشن و قرمز مایل به عسلی استفاده می‌کنند.

 

خانم‌هایی که موهای قهوه‌ای تیره و پوست روشن تا متوسط دارند،بیشتر از سایه‌های روشن،قرمز و آلبالویی استفاده می‌کنند.

 

موهای مشکی و رنگ‌های پوست تیره‌تر،از رنگ‌های خنثی و طبیعی استفاده می‌کنند مثل:صورتی کمرنگ،قهوه‌ای روشن و مرجانی رنگ پریده.

 

چه رنگی برای چه پوستی


انتخاب کرم پودر براساس رنگ پوست


تعیین رنگ پوست،معمولا زمان انتخاب کرم پودر و پن کک مورد توجه قرار می‌گیرد.زمانی که رنگ‌های مختلف کرم پودر را تست می‌کنید،به طور قطع باید رنگ کلی و دقیق پوست خود را پیدا کنید تا با توجه به آن بتوانید رنگ مناسبی پیدا کنید.نباید رنگ سطح پوست خود را مبنا قرار دهید.هدف شما از استفاده کرم پودر این است که تمام دورنگی‌های سطحی پوست خود را از بین برده و تمام رنگ را یکنواخت کرده و آنها را به نوعی بی‌رنگ کنید و به یک رنگ تقریبا زرد کمرنگ برسید ولی حالا چرا زرد کمرنگ؟ به این دلیل که تمام پوست‌ها کم و بیش دارای زیر لایه تقریبا زرد رنگ هستند.

 

دلیلش هم این است که رنگ طبیعی ملانین زرد است.دقت کنید که کرم پودر شما باید بدون توجه به نژاد،گونه، ملیت و سن شما سایه‌هایی از رنگ‌های خنثی نظیر رنگ عاج فیل،خاکستری کمرنگ،برنز،قهوه‌ای کمرنگ،قهوه‌ای پررنگ یا گردویی داشته باشد،به علاوه یک تون نامحسوس زردرنگ نیز در آن مشهود باشد اما دقت کنید که به هیچ وجه از رنگ‌های نارنجی، صورتی،سرخ،سبز،خاکستری و آبی در آن به کار نرفته باشد حتی به میزان خیلی کم.اضافه کردن چنین سایه‌هایی به کرم پودر نه تنها شما را زیبا جلوه نمی‌دهد بلکه تا حد بسیار زیادی چهره شما را مصنوعی کرده و زیبایی‌های طبیعی‌تان را نیز از بین می‌برد.

 

به هر حال برای انتخاب کرم پودر پایه،می‌بایست حتما آن را روی پوست خود امتحان کنید و بهتر است که این کار را در روشنایی روز انجام دهید و ببینید که آیا با پوست شما هم‌خوانی پیدا می‌کند یا خیر.

 

چه رنگی برای چه پوستی

 

5 رنگ، 5 پوست


پوست زرد مایل به زیتونی:


اگر پوست شما به راحتی برنزه می‌شود،میزان ملانین طبیعی پوست شما (رنگ دانه‌ای که به طور طبیعی موجب رنگ دادن به پوست می‌شود) در سطح بالاتری قرار دارد و به احتمال زیاد زمینه رنگ پوست شما زرد مایل به زیتونی است.

 

 

پوست گلی:


کسانی که پوستشان به سرعت نمی‌سوزد و یا در مقایسه با سایرین کمتر می‌سوزد،ملانین کمتری دارند که موجب می‌شود ته رنگ پوستشان به بنفش، آبی - قرمز و گلی متمایل شود. به علاوه علایم بارز دیگری نیز وجود دارد،پوست‌های گلی،نشانه‌های مشهود قرمز دارند و یا اینکه قرمزی روی آنها به سرعت نمایان شده و خود را نشان می‌دهد.

 

چه رنگی برای چه پوستی


پوست زرد:


اگر پوست شما زرد باشد (معمولا به عنوان زرد - خاکستری شناخته می‌شود) آن وقت متوجه می‌شوید که کرم پودر‌ها و پنکک‌هایی که در آنها رنگ زرد به کار رفته،چهره شما را زیبا نمی‌کنند و معمولا چهره بیمارگونه به شما می‌دهند.

 

 

پوست زیتونی:


پوست‌های زیتونی نیز معمولا تا حدودی،انشعابی از خاکستری و رنگ فیلی را نمایان می‌کنند.ترکیب این رنگ از تون زردی که در پایه هر پوستی قرار دارد و کمی سبزی که تنها مختص این گروه می‌باشد، تشکیل شده است.

 

چه رنگی برای چه پوستی


پوست بی‌رنگ:


پوست بی‌رنگ نیز به پوستی اطلاق می‌شود که هیچ تونی از زیتونی،زرد و یا قرمز در آن دیده نشود.

 

 

خوابها از 7 سالگی رنگی می شوند!

خوابها از هفت سالگی رنگی میشود

 

پژوهشگران آمریکایی دریافتند که حتی رویا دیدن نیز آموخته می شود به طوری که کودکان از سن پنج سالگی خواب دیدن را یاد می گیرند.


محققان دانشگاه ویکونسین در مدیسون در تحقیقاتی که درباره ماهیت رویاها انجام دادند کشف کردند که قبل از پردازش صحنه های غنی از حرکات، رنگها، تعاملات و احساسات در خواب، یک کودک باید توانایی شناختی و تصورات خود را توسعه دهد. این پدیده در حدود 7 سالگی به تکامل می رسد.



یک روانشناس آمریکایی در دهه های 80 و 90 برای درک پدیده خواب دیدن، کودکان را تمام شب در لابراتوار خود بیدار کرده و حرکات چشم آنها را کنترل می کرد. نتایج بررسیهای وی نشان داد در حالی که بزرگسالان اگر در مدت REM (حرکات سریع چشم) از خواب بیدار شوند می توانند صحنه های عجیبی را که در خواب دیده اند به یاد آورند تنها 20 درصد از کودکان می توانند خواب خود را تعریف کنند.



اکنون محققان آمریکایی در تحقیقات جدید خود نشان دادند که کودکان تا قبل از سن مدرسه به سختی می توانند حرکت و یا چرخش اجسامی را که در خواب دیده اند به یاد آورند و با توسعه ناقص تصورات به خصوص تصورات دیداری و فضایی مواجهند.



براساس گزارش لارپوبلیکا، به گفته این دانشمندان رویاها همراه با کودکان رشد می کنند. تا 5 سالگی صحنه ها و شخصیتها بی حرکت و ثابت هستند. در رویا یک حیوان و یا آرزوی خوردن یک غذا دیده می شود. احساسات خاموشند و تعاملات میان افراد وجود ندارد. خاطرات روزانه در طول خواب تکرار نمی شوند و کودکان هرگز صحنه های خشن، موقعیتهای ناخوشایند، ترس و دیگر احساسات را در رویاهای خود نمی بینند.



از سن 5 سالگی به بعد، رویاها شروع به بافته شدن می کنند اما هنوز بسیار خام هستند. شخصیتها حرکت کرده و چند کلمه نیز میان خود مبادله می کنند اما بسامد وقوع صحنه های خواب بسیار پایین است. ولی از 7 سالگی به بعد کودکان نیز همانند بزرگسالان در خواب خود قادر به درک احساسات، ترس، لذت بردن و حرکت کردن شده و صحنه های خوابهای آنها رنگی می شود.

 منبع سایت بیتوته

شیرخوارانی که دچار کندی رشد هستند


کودک

 

توصیه های لازم در مورد شیرخواران زیر 6 ماه که دچار کندی و یا وقفه رشد هستند.

 

دفعات شیردهی را بیشتر کنید.


وضعیت شیردادن را اگر درست نیست اصلاح کنید و اگر درست است در وضعیتهای مختلف شیر بدهید.


سعی کنید حتماً قسمت آخر شیر را که چربی بیشتری دارد به شیرخوار بدهید و اگر او نمی تواند همه پستان را تخلیه کند قسمت آخر شیرتان را بدوشید و با قاشق یا فنجان یا قطره چکان به او بدهید .


اگر شیرخوار قبل از تخلیه کامل پستان ، آنرا رها کرد او را به پستان دیگر بگذارید و اینکار را چند بار تکرار کنید تا با تحریک پستانها، شیر بیشتری تولید شود و حداقل یکی از پستانها را در حد امکان ، خالی کند.


از دادن آب و آب قند و گول زنک(پستانک) به شیرخوار پرهیز کنید.


گاهی شیرنخوردن شیرخوار به دلیل زمان بازیگوشی و کنجکاوی و تلاش او برای شناخت اطرافیان است که در نتیجه موجب می شود که شیر کمتری بخورد . اگر او پستان را نمی گیرد ، شیرتان را بدوشید و در هر فرصتی که آمادگی دارد و از جمله مواقعی که خواب آلود است به او بدهید.


تحت تاثیر صحبت اطرافیان که شیر شما کافی نیست قرار نگیرید و اعتماد به نفس داشته باشید.


برای جاری شدن شیر سعی کنید آرامش و استراحت بیشتری داشته باشید.


مراقب تغذیه کافی و استراحت خود باشید.


فراموش نکنید که در این دوران شما نباید رژیم لاغری بگیرید زیرا اینکار می تواند بر رشد کودکتان اثر سوء بگذارد.

 

 

سعی کنید خودتان ریشه یابی کرده و رفع مشکل نمایید مثلاً گاهی گرفتاری ها و مشغله زیاد مادر ، او را از تغذیه مناسب کودک غافل می کند و یا به دلیل فراهم نبودن شرایط روحی و روانی خاص مادر، تغذیه کودک تحت تاثیر قرار می گیرد.


اگر همه تمهیدات فوق را به مدت 15 روز به کار بستید و با مراجعه به پزشک یا مراکز بهداشتی درمانی مشخص شد که باز هم وزن کودک شما فرقی نکرده است و پزشک اطمینان حاصل نمود که کودک بیمار نیست در این صورت:



در مورد شیرخواران زیر 4 ماه: در صورت امکان از شیر دایه و در صورت عدم دسترسی به شیر دایه، با تجویز پزشک، شیر مصنوعی ( شیرخشک) را به عنوان کمک به شیر مادر ، برای او شروع کنید ولی دقت کنید که این شیر را بلافاصله بعد از تغذیه با شیر مادر و آن را فقط با قاشق یا فنجان به او بدهید نه با بطری.



در مورد شیرخواران 4 تا 6 ماهه: می توانید غذای کمکی را شروع کنید و اگر رشد او باز هم بهتر نشد ممکن است لازم باشد علاوه بر شیر مادر از شیر مصنوعی هم استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که از دادن شیر پاستوریزه، در زیر یکسالگی باید اجتناب نمایید.

 

زنانی که از ازدواج می ترسند

ما 2 گروه زن داریم که به دلیل ترس از انتخاب بد حاضر نیست ازدواج کنه.گروه اول زنانی هستند که منتظر یه فرصت خوب هستند.اینها خیلی خطرناک دارن حرکت میکنند.افرادی هستند که زیر نگاه شدیداطرافیان قرار دارند و مسلماً نمی خواهند که پس از ازدواجشان بشنوند : اِهه ، یارو رو! اینهمه صبر کرد آخرش با این تحفه ازدواج کرد!

 

از طرفی بی اعتمادی به در و دیوار و عدم شناخت فاکتورهای صحیح یک نفرقدرت بله گفتن را ازشون سلب میکند.آنها یه فرد کاملاً تضمین شده رو از هر نظر می خواهند. اونها هزینه زمانی گزافی رو دارن پرداخت می کنند و مسلماً می خواهند از اینهمه هزینه سودی عایدشون بشه وهمچنین مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنند. دخترانی که باید یه چیزهایی رو به بعضی ها ثابت کنند و برای یک مرتبه هم که شده پوزشون رو بزنند! این گروه باید به چند نکته توجه کنند.

 

ازدواج

 

1-این هزینه سنگینی رو که شما در حال پرداختش هستید باعث میشه که سطح انتظاراتتون بالا بره.شما معمولاً بعد از ازدواج خیلی بیرحم میشین! چون زمانی دیگه برای از دست دادن ندارین و شوهرتون نبایددر خوشبخت کردنتون فس فس کنه! شما شانس هیچ آزمایشی رو بهش نمیدین و اون فرد نگونبخت باید تمامی هزینه هایی که شما کردید رو سریعاً بهتون پس بده!! مسلماً اگر فرد توانایی کافی برای این مهم نداشته باشه و کسی باشه که درک حسی بلد نباشه شما وی را خواهید کشت!

 

2-بدونین هر ثانیه رو که اضافه میکنین 6 برابرش شرط انتخاب یک نفر رو سخت تر میکنین.شما همواره انتظار یک فرد خاص رو دارید...یه خبر بد هم که باید بهتون بدم اینه که اکثراً پیداش نمیکنین! واقعیت اینه انتخابهای شما بعد از مدتی شروع میکنه به کم شدن.بلایی هم که از آسمون ممکنه نازل بشه! اینه که بعد از مدتی دچار وحشت تنهایی بشین و در نتیجه به اولین کور و کچلی که یک هزارم خواسته های قبلتون رو نداره شوهر کنین و مجبورین کلی هم ازش در مقابل تعجب اطرافیان دفاع کنین!

 

3-شما از یک فرد معمولی انتظار بیشتری از همسرتون دارید . شما عموماً خودتون رو سرکوب حسی و جنسی میکنین.دچار یک افسردگی پنهان میشین و نهایتاً همواره منتظرین که فرد مورد نظرتون بیاد و رل فرمان زندگی رو ازتون بگیره تا شما یه نفسی بکشین و دیگه مسؤل رانندگی نباشین!شما می خواین کولر رو بزنین و یکم چشماتون رو ببندین و استراحت کنین!

 

مشکل اینجاست که شوهرتون هم دقیقاً همین مرگش بوده که خواسته ازدواج کنه! حالا اون هم دیگه توان نداره و میخواد فرمان رو ول کنه و کنار شما استراحت کنه! خب ، حالا کدوم دره رو می پسندین که بیوفتین توش؟!زنانی هستند که از مردها متنفر شدن و اگه بتونن نسلشون رو منقرض میکنن! اینها کمبود ها و ضربات عاطفی و همچنین نگرش غلطی که به روابط مرد و زن داشتن باعث شده من برای جن هم آرزوی چنین زنانی رو نکنم!البته اینها بیشتر دارن پوست خودشون رو میکنن تا دیگران!

 

نکته جالب اینکه اینها در ازدواج موفق به حساب میان! چون تمام موارد احساسی رو بچه گانه و روابط زناشویی رو کوته فکرانه میبینند و درگیر مسائل مهمتری!! هستند غالباً با یک تیکه پاره آجر مثل خودشون ازدواج میکنن و اینقدر خشک و قفل منطق هستند که حرف هیچکس رو نمیپذیرند و در نتیجه کاملاً راحتند! من خیلی سوال از این گروه دارم ولی چون میدونم دارم آب تو هاون میکوبم حرفی نمیزنم!

خانه‌داری مقتصدانه!

خانه‌داری مقتصدانه

 

 

در این مطلب با نکات ریز خانه‌داری آشنا می‌شوید. برای انجام خانه‌داری بهتر و مقتصدانه به شما پیشنهاد می‌کنیم این نکات را بخوانید.

 

 

 

چگونه از زنگ زدن سیم ظرفشویی جلوگیری کنیم؟

 


یک لیوان پلاستیکی یا شیشه دهن گشادی را از محلول آب و صابون پرکنید و سیم ظرفشویی را پس از شستن ظرفها درون آن بیاندازید. آب و صابون را هر شب عوض کنید تا سیم ظرفشویی شما تمیز و پاکیزه بماند.

 

 

روش دیگر برای جلوگیری از زنگ زدن سیم ظرفشویی آن است که سیم را پس از شستن با آب، روی قطعه ای کاغذ آلومینیومی (فویل) قرار دهید سپس روی چراغ گاز بگذارید تا حرارت شعله پیلوت آرام آرام آب آن را بگیرد و خشک کند.

 

 


ظرفشویی آسان

 


اگر برای شستن ظرف، وسیله دسته بلندی در اختیار ندارید خود می‌‌توانید ابتکاری به خرج دهید. یک گیره بزرگ کاغذ را به ابر یا پارچه ظرفشویی وصل کنید و از آن به منزله دسته استفاده کنید، به این ترتیب از زبر شدن یا کثیف شدن ناخن و انگشتان شما هنگام ظرفشویی جلوگیری خواهد شد.

 

 

 

خانه‌داری مقتصدانه

 

 


رقیق کردن مایع ظرفشویی

 


برای صرفه جویی در مصرف مایع ظرفشویی می‌‌توانید آن را با آب رقیق کنید. یعنی مایع ظرفشویی را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط ساخته و درون ظرفی (مانند بطری خالی مایع ظرفشویی) بریزید. در عین حال که از تأثیر آن کاسته نمی‌شود، از لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه خواهد بود.

 

 

 

زدودن لکه از ظروف نچسب و بچسب

 


برای پاک کردن ماهیتابه یا قابلمه‌هایی که سوخته و تَه گرفته، هرگز با قاشق یا دیگر وسایل فلزی به جان آنها نیفتید، زیرا نتیجه چیزی جز خراشیده شدن ته ماهیتابه یا قابلمه نخواهد بود.

 

 


برای آن که این کار را به راحتی انجام دهید به روش زیر عمل کنید:

 


ته ظرف سوخته مقدار زیادی جوش شیرین بریزید و آن قدر آب به آن اضافه کنید که فقط مرطوب شود؛ بگذارید چند ساعت بماند. معمولاً با این اقدام می‌‌توانید قسمت سوخته را بلند کنید و ظرف را به راحتی بشویید. لکه‌های سرسخت را هم از ظروفی که معمولاً غذا به ته آنها نمی‌چسبد می‌‌توان به روش زیر از بین برد:

 


دو قاشق غذاخوری جوش شیرین، نصف فنجان سرکه و یک فنجان آب در آن بریزید و به مدت ١٠ دقیقه بجوشانید.

هدیه به زوجهای جوان

تشویق، تشویق مردان توسط زنان قوی ترین محرک فعالیت آنان می باشد.تعریف تحسین در برابر تعریف و تمجید همسرشان بال پرواز پیدا می کنند و احساس قدرت و شوکت به آنان دست می دهد...

 

هدیه

 

ادامه مطلب ...